Senaste dagarna

Här hemma går tankarna isär, eller kanske snarare att vi alla ha en egen vilja/önskan som vi ventilerar med oss själva...

Oscar ska minsann inte ha rosa, det är ingen killfärg! Sen ska han ha disco och lyssna på Gagnam Style. Det här discot ska gärna vara när det är mörkt ute, och ännu hellre mitt i natten...Jorå, det är inte ens en diskussion i min värld men Oscar är av en helt annan åsikt.

Emma vill ha en egen ponny. En ponny som hon kan ta hand om helt själv och som bara är hennes, bara hon ska rida och sköta den. Den här diskussionen gillar jag, av förklarliga skäl bättre. Jag lovar att hon ska få sin ponny när hon kan ta hand om den. Först måste vi rida på ridskola och lära oss allt om hur man tar hand om en ponny. I morse frågade hon om det kostade pengar, och jag upplyste henne att så var fallet. Då ville hon spara alla sina pengar till en ponny. Men kanske inte alla för då kunde hon ju inte köpa något gott under tiden hon väntade...Smart tänkt! Hon tittar ut och säger sen, till sommaren...

Oscar vill givetvis oxå ha en ponny när Emma säger att hon vill ha en, jag vill ha en stor häst och P vill nog inte bli hästpappa, eller?

Vidare så vill jag ha varmt här hemma, och det vill inte värmepannan verkar det som...Jag förlorar den diskussionen varje gång. Jag vill även prata med tvättmaskinen som inte vill tömma ut sitt vatten ordentligt! Den kommer jag att vinna, det vet jag!

P vill gärna att hantverkarna kommer hit och fixar vår övervåning.

Jag vill ha sommar, varmt och slippa frysa. Jag tror minsann jag ska lägga lite krut på en bastu :)

Jag har i alla fall världens bästa köksö som är klar, här ser ni resultatet.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!