5 km tankar

Här är mina tankar under ett 5 km långt joggingpass.

0-500 m - det känns bra. Ska nog anmäla mig till de där loppen jag tittade på igår. När var det nu i mars, maj och aug.
500 - 1000 m - mellanperiod, jag tänkte inget speciellt.
1000 - 1500 m - det känns fortfarande lätt, jag tar den långa rundan. När jag kommer hem gör jag plankan några gånger, 1 min per gång. Det blir fint.
Undrar om jag kommer köpa hästen till slut? Undrar om den ens skulle vars till salu om jag ringde och frågade?
1500 - 2000 m - puh, jag kommer tillbaka till tankarna kring de officiella loppen. Måste tala om för pappa att han ska sluta springa så långt. Han får sansa sig och springa 5-10km. Det räcker så. Det klarar man ju utan jättemycket träning. Eller så tränar jag som rackarns och springer 5 km på en rekord tid! Fy vad jobbigt det lät! 30 min är bra!
2000 - 2500 m - undrar om belysningen fungerar genom skogen? Jag ska nog iallafall fall springa hela sträckan, inte gå. Skönt att springa utan knäskydd, tur att P glömde sin klocka på gymmet så jag träffade och bokade en tid hos naprapaten där.
2500 - 3000 m - nu är det hemväg...
3000 - 3500 m - jäkla seg backe så här på slutet.
3500 - 4000 m - ska jag ta backen mellan husen. Nä jag är nöjd nu
4000 - 4500 m - jag saknar hästen. Om jag ändå haft hästen istället, då skulle jag inte springa här och nu. Då hade jag travat runt i ett ridhus nu istället. Jag köper den om den är frisk, eller förresten så köper jag den ändå. Jag älskar den!
4500 - 5000 m - Nu är jag hemma. 4,5 km under 30 min, äh vad fan! Ta i lite nu så det blir 5 km!
5001 m - gött!
Jag har tagit mig runt utan att gå och det är bra, synd att jag inte riktigt njuter och ler under tiden...undrar trots allt varför jag gör det. Men det känns ändå bra efteråt!

Ja, jag gjorde plankan 3 ggr när jag kom hem! Och ja, jag kommer att köpa hästen, senare!





Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!