Pusselbitar

Konstaterar jag att jag har haft och har fortfarande lite för många och kanske lite felaktiga pusselbitar på mitt bord. Bitar som inte riktigt ska vara i samma pussel. Jag bygger på lite olika pussel samtidigt istället för att ha ett. Ett pussel där det inte gör nåt om det är 1000 eller 500 bitar för det är samma bild.

Tänker på mormor och alla pussel vi la hos henne varje jul. Vi delade upp oss runt bordet och flyttade ihopbyggda bitar med en stekspade till rätt sida. Det gjorde inte så mycket om du satt vid "himlen" och byggde blomsterrabatten det gick enkelt att flytta bitarna istället för att byta platser. Till dom pussel där det var för många bitar så löste vi det enkelt genom ett extra sideboard och en stekspade. Jag minns oxå att min kära bror var klart mycket bättre än jag på att pussla, både vad gäller tålamod och val av pusselbitar...

Nu har jag verkligen fått en ny chans att bli en jäkel på pussel!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!