Äntligen lite tid

Jag har haft ett par tuffa veckor på jobbet, idag har jag andats ut lite och inte bara in som jag gjort de sista veckorna på jobbet. P är borta ikväll och jag njuter i soffan. I bland är det bara så himla skönt att vara hemma själv. Barnen sover gott och jag har tid för mig själv och mina egna tankar. Men vardagen har ju rullat på och i helgen var det kalas. Jag fyllde år och det var väldigt stort för Emma, det var roligt att se. Hon ville gärna att jag skulle ha kalas och hon berättade gärna för alla att det var min födelsedag :) Jag kände mig väldigt uppvaktad.

Vi har haft ett par dagar med underbart vinterväder och vi upptäckte till allas förtjusning att vi har en alldeles egen pulkabacke. Det har varit stor succé och tillsammans med grannarna hade barnen en rolig stund.





Vi hade även kalas, precis som Emma önskade sig. Vi bjöd på tårta och kaffe, Emma hade hjälp till med tårtan som blev jättegod. Oscar var väldigt glad för han hade fått kläder upplyste han alla gäster om. Det betydde att när jag bad honom hämta kläder som han skulle ha på sig så hämtade han Emmas sommar nattlinne och satte på sig det. Han var nog gladast av alla i sin klänning. Glömde tyvärr att fotografera honom så vi får ha bilden i våra minnen. I morse grät han förfärligt när jag förklarade att den var smutsig och att han inte kunde ha den på dagis.

Nu är den i alla fall tvättad :) 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!