det händer massor...

jag har varit fram och tillbaka i skåne. Avslutat alla affärer och kommit tillbaka hem till Knivsta igen. Men allra roligast har det varit att börja på mitt nya jobb idag. Det kommer bli superspännade och lärorikt att vara med om detta. Det ska öppnas en helt ny verksamhet, en klinik för operationer. Man ska bara operera, på redan remitterade personer. Idag var jag och tittade på lokalerna, perfekt läge strax intill Solna station där jag kommer med pendeltåget. Annars åker jag lite längre med pendeltåget och kliver av vid Karlbergs station och går till kontoret på fridhemsplan. Det blir längre dagar men det kommer gå bra.

I mitt intro program ingick tre dagar på St Görans sjukhus. Jag börjar imorgon kl 7.30 på dagvårdsavdelning. Återkommer om det... Måndag är det hjärtintensiven och tisdag Akuten. Jag är lite spänd av detta.

Här hemma fungerar det bra, vi har fått några nya grannar. Jag har ännu inte hunnit hälsa på dom. En springtur gjorde mig helt utslagen nu på kvällen så nu går jag och lägger mig, i vårt mörka sovrum. Det är extra mörkt eftersom strömmen till våra uttag har slutat fungera...

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!