att upptäcka nya saker

Någon dag på väg hem från jobbet förra veckan blev jag "min mamma". Jag menar den som hon var när jag var yngre, hon gick upp på morgon alldeles för tidigt. Såg till att barnen väcktes, fick frukost och kom iväg till skolan. Ja, såklart det sista vet jag inte hur det gick alla dagar...Hon åkte långa sträckor med buss och tåg för att komma till jobbet, på väg hem handlade hon på T-Jarlen och släpade tunga kassar hem.

Sällan förstod jag hur trött hon måste ha varit. Men det förstår jag idag, hon måste varit jättetrött...Men det hinner man inte tänka på, man tänker bara på hur man ska fixa vardagen med jobb, hämtningar, matinköp, laga maten, diska, tvätta och allt annat som bara måste fungera.
Man sitter på pendeltåget och tittar på alla runt omkring sig, alla är vi i samma sits. På stationerna hör man föräldrar diskutera barnens skola, läxor etc i sina mobiler. Dom pratar och försöker fixa en del av kvällens pratstund i väntan på tåget, innan man är hemma. Det betyder ju lite mer tid för något annat när man är hemma...

Nu ska jag ta det lite lugnt och bara vara med barnen, det tycker jag är viktigare än allt ovan.




Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!