Långfredag

Ja, nu var det långfredag. Det avslutar för mig en något annorlunda och samtidigt spännande vecka. 

Påsklov för barnen och jag trodde, som alltid, att det vore mysigt med barnen hemma. Det var dessvärre inte så bra väder som jag hade hoppats på och dessutom så märker jag tydligt att Oscar behöver sina rutiner. Men det har i slutändan varit skönt att varit hemma. I tisdags hämtade jag min nya bil! Hur skoj som helst, den var inbackad i ett avskilt rum, stod med röd matta och ett skynke över sig...Kändes lyxigt! Bilen är glittrande vit och ganska snabb, jag älskar den redan! Sen tog vi den nya bilen och åkte in till Stockholm och gick på bio. Det var uppskattat och jag undrar om det inte bor en liten miljökämpe i Oscar. Vi såg Rio2 där man i en scen skövlar regnskog, han var helt bedrövad och ville aldrig mer se denna film! 

Nästa dag hängde vi lite hemma, Oscar åkte till dagis och gav bort en låda böcker som vi har läst klart. Han passade på att leka med sina kompisar en stund och jag fick en kaffe i all tysthet. 

Torsdag var en extra speciell dag. En dag då jag och Emma körde till Trosa, via 3 timmars bilkö, för att hämta hem en liten söt hund som kom från Irland. En whippet som är mycket näpen, försiktig och inte helt van att bo med min familj. 

Vi har nu överlevt natten, kissat inne efter morgonpromenaden, ätit och sovit. Nu håller vi tummarna för att allt går bra och att vi kan trivas ihop. 



Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!