30 timmar i mitt liv

En gång i månaden går jag upp kl 04.15, tar mig till Arlanda, parkerar i garaget och tar första flyget till Göteborg. Flyget går 06.05 och jag brukar somna redan under taxen till startbanan. Vaknar när vi slår ner på Landvetter. Där, just precis där släpper jag ner axlarna och känner att det här är mitt bästa andningshål i livet. Hämta och lämna, vad ska vi äta, rena kläder - allt försvinner ut ur mitt huvud. Nu är det bara jag i 30 timmar! 

Flygbussen går till centralen, därifrån går jag till kontoret. Jag går till jobbet! Jag passar på att inte ens stressa vid övergångsstället, väntar på grönt och njuter lite märkligt av att vara mitt i stan, mitt i trafiken. Men jag går till mitt jobb! 
Framme på jobbet går jag till min plats. Sen hämtar jag en kaffe och går runt och hälsar. Jobbar på och säger hej då när dagen är slut. Då tar jag samma promenad tillbaka till stationen, går vidare till mitt hotell och lämnar väskan. 

Går ut på stan och unnar mig att gå i alla affärer som jag vill gå in i och stannar så länge jag vill. Bokhandeln, klädaffären, prylaffären. Det är bara jag och jag som är på stan idag. Magen kurrar och jag letar upp en restaurang där jag sätter mig. En god bit mat, ett glas vin och kaffe på maten. 

Vandrar sedan sakta tillbaka till hotellet, bäddar ner mig och somnar snabbt. 

Imorgon åker jag hem till min älskade familj igen, men oj vad bra jag mår under dessa 30 timmar med mig själv!

Idag passande jag på att ta en härlig "hot stone massage" på hotellets spa. Detta var riktig lyx för en småbarnsmamma! 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!