Några tankar om naturen

Natur i all ära men jag har under dagen kommit fram till följande:

Vill jag se reptiler åker jag gärna till Skansen eller liknande. Jag behöver inte hoppa över en 50 cm lång huggorm på min morgon joggingrunda, inte heller snubbla över en död kopparorm på väg till stranden och absolut inte dela badvik med en snok. Snoken verkade dock vara av samma åsikt som jag eftersom den efter en stund bestämde sig för att förflytta sig genom vattnet till andra sidan av viken.

Lite roligt var ändå skriket från kvinnan på andra sidan som just var på väg i vattnet när snoken kom simmande rakt mot henne.

Nä, tacka vet jag städer. Där bor allt läskigt i kloakerna och jag slipper oftast möta dom på trottoarerna. Nu bor jag någonstans mitt emellan. Med en räv som stryker runt husknuten och harar som äter på mina äppelträd.

MEN drömmen om en hästgård är trots allt inte helt död...



Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!