Vardagskaos

En helt vanlig torsdag, eller? Det var Js födelsedag, jag erbjöd mig artigt att vara med att fira den stora dagen genom att bjuda på middag. Deras familj består av man, fru och ett litet barn. Trevligt tänkte jag, win win situation. Vidare slog det mig att jag inte skulle komma iväg till nån affär så jag fick be födelsedagsbarnet och hans familj att ta med maten. Ingen panik, alla var nöjda. Så här blev kvällen:

Mina barn fick äta under tiden vi grillade, när vi skulle äta skulle mina barn antingen rita, byta dvd, duscha eller bara protestera mot nåt. Samtidigt skulle bebisen inte sova om man inte bar honom i en sjal, dvs av tre vuxna var det nog bara en som satt vid bordet och åt av den goda födelsedagsmiddagen. Lagom till glassbomben, hade vi försökt byta färdigt alla filmer, klippt ut alla teckningar och duschat färdigt. Glassen och tårtljus hann både smälta och brinna ner innan det var läge att mer än 1 satt på plats. Emma och Oscar åt glass med sockerhjärtan för glatta livet och hunden satt och passade snällt på allt som Oscar tappade på golvet.

Alla vuxna kändes lite kantiga eftersom allt vi ville var nog egentligen att ha vuxentid med lugn och ro?
Vad är egentligen vuxentid, slog det mig då? Finns det nåt sånt överhuvudtaget? Är det att sitta ensam på ett café med en bok? Eller är det kanske lyxen att bara ligga på golvet och lägga pussel med Oscar, spela memory med Emma?

En helt vanlig dag på Högsåkerringen...Min familj och jag, vi har det rätt mysigt, jag gillar vårt totala kaos och framförallt lugnet efteråt. Imorgon ska jag ligga på golvet och lägga pussel med Oscar!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!