Bra start på en fredag!

Min första arbetsvecka är snart till ända. En bra mjukstart. Jag har jobbat hemma alla dagar utom måndag. Det var helt öde på kontoret och då är det perfekt att kunna jobba hemma.

Dessutom ska jag vara ledig igen nästa vecka. Fritids håller stängt måndag och tisdag för planering. Jag är beredd att hålla med många om det opraktiska att man alltid stänger i början av varje termin men jag har bestämt mig för att njuta varje gång jag måste ta ledigt för att få vara med barnen en hel dag. Vi ska passa på att mysa, kolla film, cykla, göra utflykter. Verkligen göra det till en bonusdag!

Jag har kommit igång med min träning igen. Perfekt! Yoga, spinning och core står på höstens agenda.
Av någon märklig anledning så älskar jag första veckorna när hösten är på intåg. Det känns varje år som en nystart. Minns skoltiden, att jag varje år köpte en ny pärm, nya block och pennor. Det var spännande att komma igång igen. Det brukade hålla i sig i ca 4 veckor sen var den där upprymda känslan borta, skåpet stökigt och lusten att gå till skolan hade försvunnit.
Denna gång har jag stora förhoppningar om att träningens goda effekt och känsla ska hålla i sig långt mer än 4 veckor.

Började dagen med 45 minuter spinning, halv sju på morgonen. Bra gjort! Snabbdusch och lämnade barn på olika ställen. Världens goaste Oscar gav mig en riktig bamsekram och sa " jag kommer sakna dig idag". Mitt hjärta smälter...

När jag kom hem hittade jag till min stora glädje ett rör med kaffepoletter som hade gömt sig längs bak i skåpet, så nu njuter jag av en riktigt god latte, med lite kanel på toppen!


Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!