Små saker som gör stor skillnad


Ikväll fick vi två saker fixade här hemma. Jag är verkligen nöjd! Mest nöjd är jag över min käre P som åkte till Plantagen och köpte nya blommor. Dom gamla var döda sen länge och jag har bara inte haft energi till att ta tag i det. Dessutom tycker jag fortfarande att det jobbigt att gå och handla, så stort tack till finaste. 

Medan han var iväg tog jag tag i vår hörna på altanen. Även där har det stått ett träd som avled redan förra hösten. Nu lyfte jag bort det och fyllde hela hörnan med sjösten. Så istället för en skräphörna med ogräs och ett dött träd har jag nu en ren och fin hörna samt nya blommor i några krukor! Vips så mår man genast bättre! 

Imorgon ryker äppelträden som även dom har lämnat in efter vinterns attack av hararna på bygden. 
Kvar sen har vi en hel drös välmående tomatplantor och en mindre välmående krusbärsbuske. 





Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!