Att hitta sin grej

Idag började jag dagen med sovmorgon, härligt!

Direkt efter så tog jag mig i kragen och stack ut och sprang en runda. Eller sprang vet jag egentligen inte, jag kom ca två hundra meter innan jag för första gången denna runda att - löpning inte är för mig, det är helt enkelt inte min grej.

Jag tog mig vidare, sprang förbi stallet och kikade på hästarna som stod i sina hagar, undrade om hästarna hade hittat sin grej, i en hage på ridskolan? Jag fortsatte min tur och rundade några några dammar där det var fullt med änder, dom har nog trots allt hittat sin grej, guppar runt och väntar på att människor ska komma med gammalt bröd.... Tänker att Lidigöloppet, ja det ska gå bra, 10 km det fixar jag lätt! Vidare hemåt möter jag en väninnas mamma som är på väg till stallet, hon ser trött ut i uppförbacken, jag kan le och se pigg ut eftersom jag löper i nerförsbacke. Hon såg ju inte att jag gick uppför backen på andra sidan. Någonstans här tänker jag - löpning är inte min grej...
Hemma känner jag mig svimfärdig och undrar igen, 20 grader och stekande sol, det måste finnas bättre saker att göra dagar som denna.

Senare på dagen sitter jag i solen och njuter av ett glas mousserande - och genast tänker jag - Det här är min grej...och nu ser jag ut som en rostad kräfta!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!