Åter i Malmö

Nu har jag ett par sista dagar i Malmö. Det är höstväder och riktigt blåsigt, precis som Skåne ska vara.

Jag sitter min sista dag på kontoret i Köpenhamn och när jag tittar ut mot Öresund från mitt fönster minns jag min första dag här för 7 år sen. Det var 1 december, så det var vintermörkt och kallt. Jag förstod inte speciellt mycket av mina kollegor den dagen. Jag minns att man på radion spelade låten "Drømmer jeg". Det var ett danskt band tillsammans med en svensk tjej som sjöng nåt stil med att det var "hundra tusen mil över öresund"...Det är lustigt nog mitt starkaste minne, det var något jag förståd den dagen, den svenska rösten som sjöng för mig i radion den dagen.

idag när jag åker över bron för "sista" gången är det ca min 2.200 resa...om nån undrade :)

Imorgon är det överlämning av huset, allt är fixat. Städningen är kontrollerad med godkänt som resultat.

Sen börjar det nya på torsdag! Jag fick sovmorgon min första dag, ska vara på kontoret kl 9.30. Skönt! Intro som innehåller 3 dagars studeibesök på St Görans sjukhus låter jättekul!



Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!