Välkommen hem och hem igen

En tur ToR Malmö senare sitter jag och funderar på vad som är hem. Jag kommer fram till att jag har förmånen att ha två "hem".

Reste med tåget genom landet igår. När vi kommer in i Skåne, med utsikt över böljade åkrar med den typiska dimman känner jag i hela magen att det här är mitt land. Jag skymtade Barsebäck långt borta med havet strax bortanför. Rullar in i Malmö och jag känner mig bara så hemma. Möter upp med mina vänner och det känns som om tiden stått stilla.

Idag tar vi farväl igen, tackar varandra för gårdagen och jag känner i hela mig att jag längtar hem.
Nu längtar jag åt andra hållet, bort från Malmö och hem till allt det nya.

Jag längtar hem till min familj och jag inser lycklig att det är där min familj finns som är hemma. Det spelar mindre roll om det är mitt i mörkaste skogen eller ute på skånska myllan. Bara jag är med min familj så är allt bra, det är mitt hem.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!