Snart jul

Det börjar dra ihop sig, och faktiskt så kan man ana det även hemma hos mig.
I fredags när vi var lediga så gjorde vi pepparkakshus. Jag hade förvisso köpt ett hud i byggsats, det är ju något som jag förespråkar starkt dessa dagar.

Skillnad mot carportens pinnar så var mitt pepparkakshus "färdigsågat". Lite dålig stadga i väggarna men det blev fint till slut, lite dragigt kring köksingången, men det verkade inte störa dom som ska bo där.

Resten av helgen gick i samma lugna tempo, trots det hann vi med följande:

Vi kokade kola som aldrig stelnade, den åkte i soptunnan tillslut. Nästa gång blir den bra!
Vi var på barnkalas i Mariefred.
Vi var på fest hos grannarna med perfekt avstånd hem.
Upp med ljuskronan över köksbordet.
Byte av lampa i barnens rum.
Upp med en lampa i hallen.

Carportens tak är på plats, nu börjar det likna nåt.

Inser att jag har en skev bild på att ta det lugnt.

Nu är det ny vecka och den är fylld med full fart, lucia, bröllopsdag, julbord i Malmö och Gbg...

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!