Några tankar om december

December känns som en kort månad, i kortaste laget faktiskt. Man ska hinna massor av saker på 23 dagar, ja det känns som att december inte har fler dagar. Egentligen börjar decemberstressen redan i mitten av november, och då kan man fundera på varför inte december kunde börja redan i mitten av november?

Så här tänker jag:
Advent x 4, julpynt, glögg, pepparkakor, pepparkakshus, julgodis, julklappar, adventskalender, jobb, årsavslut, julbord, julgran, vardagsliv och sist men inte minst julafton med allt vad det innebär.
Lägg till på toppen av berget, bygga carport.

Jag älskar julstämning, jag har bara svårt att hitta den hemma hos mig. Fast jag vill minnas att när jag var liten så kom julen på natten till julafton. Alla tomtens nissar kom alltid på natten och på morgonen var julen bara där...

Undrar om nissarna vet var jag bor 2011?



Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!