Sverige från ovan

Ännu en otrolig flygtur till Stockholm, Arlanda. Klart väder hela vägen, molnen som fanns flög om kring som små tussar under oss. Andra flygplan såg ut som leksaker som rörde sig. Vet ni att det finns massor av sjöar på väg mot Stockholm där det finns öar som har ett figurmönster? Jo, så är det faktiskt. Någonstans såg jag en fisk i en av sjöarna, undrar om dom som brukar åka på sjön vet att ön som dom rundar eller gå iland på faktiskt har formen som en fisk. På ett annat ställe fanns det en som såg ut som en hand med ett pekande finger, fingret pekade norrut.

Övrigt så är det otroligt vackert i vårt land! När vi närmar oss Stockholm så gör piloten en flygnig över stan och jag ser allt från Globen, Stadion, Vallhallavägen ut från Lidingöbron (slogs genast av en tanke på loppet i september), allt vatten i centrala delarna.
Makalöst, denna dag kändes det bra att flytta till detta vackra. Nu ska ju vi bo i Uppsala men det gör inget, vi har nära till Stockholm och allt i närheten.

Framme på Arlanda åkte jag vidare till Uppsala, ett kort möte och sen lunch med svärföräldrarna. Det var en lyxig dag på nåt sätt, det kändes som jag var ledig. Vi beställde nya tvättmaskiner till nya huset. Spännande, jag vill bara få komma dit och sätta igång!

Tvättmaskiner är stora inköp, jag har gjort en empirisk studie kring detta. En maskin är normalt sett lika stor på utsidan, men på insidan kan det skilja sig ordentligt. Ja, även här kan man alltså säga att insidan är det som räknas. Man kan oxå säga att insidan kan räknas i antal strumpor som får plats.

Jag kommer få plats med massor av strumpor i min nya maskin!

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!