Underbara Kroatien

Alla ni som letar efter solen i Sverige, jag kan berätta att den har stannat till i Kroatien. 

Första gången utomlands och av olika anledningar valde jag att bo all inclusive första veckan, ett utomordentligt bra val. En vecka räcker dock, nu ser vi fram emot en vecka med blandat boende och lite havsbad. 

Barnen älskar kvällsunderhållningen, Oscar står först i ledet när det är Minidisco och kör hårt! Han kan alla rörelser och går all in. Jag sitter nöjd, tittar och älskar att barnen är så nöjda. 


Jag får höra av barnen att jag är så snäll och glad, det värmer samtidigt som det ger en bitter påminnelse att jag är sur och grinig när vi är hemma...tål att tänka på när hösten kommer. 


Barnen äter pannkakor med sylt på varje morgon. Pizza, pommes och pasta till lunch och middag varje dag. Jag lyxar lite och lägger till lite proteiner. 

Alldeles i närheten, med utsikt över havet finns en lekplats med angränsande loungebar... Bara en sån sak gör livet så mycket enklare! 



Jag har blivit bra på att säga till att jag behöver en paus utan att låta arg och det accepteras utan gnäll, snarare med förståelse. 

Summerar alltså de sex första dagarna i Kroatien som en fantastisk resa för både mig och barnen! 

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!