Vart är jag på väg?

När jag får den frågan vet jag sällan vad jag ska svara, men snart så :)

Igår hade jag mitt näst sista möte med psykologen. Det har varit väldigt bra för mig under den här perioden, nu måste jag jobba vidare hemma. Det känns lite spännande, lite som att sätta på sig skridskorna och halka lite på isen innan man får lite ordning på fötterna. 
Jag har fått massa tips om hur jag ska varva ner och hur jag ska vara närvarande för stunden. 
  • Inte tänka på nästa steg innan jag är där. Här och nu, det är det som gäller.  
  • Mindfulness, mikropauser och annat fiffigt. 
  • Inte dubbelboka mig själv, eller snarare överboka min kalender. 
  • Försöka att planera mera, (eller smartare) :) 
  • Undvika att spara till senare, till sista sekunden och då klämma in något annat emellan. 
  • Acceptera lite smuts här och där hellre än att inte ha vänner på besök. 
  • Säg nej även om det är jätteobehagligt. 
  • Vila när jag är trött. Om jag inte känner mig trött så vila lite ändå :) 

Det är massor att tänka på och nu har jag ytterligare lite tid att jobba med detta innan jag ska börja jobba igen. 


Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!