Nya lärdomar

Idag har jag lärt mig följande av Emma.

Nyckelpigans blod är gult, det ni! Det är alltså inget annat än blod som jag annars har trott.

Vidare fick jag lära mig att sädesärlan flyger till ett varmt land när det blir vinter i Sverige och att den kommer tillbaka när det blir varmt igen.
Idag hade Emma sett två st, så nu är det varmt...

På en helt annan nivå har jag lärt mig hur Vårdförbundet jobbar, hur vi ska öka produktiviteten på jobbet och att Kina är på frammarsch vad gäller medicinsk utrustning.

Jag lärde mig något nytt om mig själv. Jag upptäckte mig själv ta ställning i vissa politiska frågor utan att tro mig vara politiskt intresserad. Man förstår inte alltid vilket politiskt spel som utspelar sig runt om i ens vardag, frågor som har stor betydelse för samma vardag och inte minst för saker som är väldigt viktiga i mitt liv.

Nu är det en ny dag och säkert nya lärdomar.

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!