Split personality

Imorse var jag Emil i Lönneberga ett tag. Emil som galopperar på sin häst i full fart uti mässingen! Strax efter är jag Pilutta, det känns flummigt att vara Pilutta. Vad stod hon/han för egentligen? Emma är både Madicken och Lisabeth. Vi far fram längs gatorna och sjunger i falsett alla tre. Påminner om yngre dagar när jag flög fram i min rara Toyota Corolla -73 och sjöng Bryan Adams. Tänk att jag aldrig behöver bli vuxen, livet är bra härligt.

Senare på dagen försöker jag vara en smart controller, på kvällen en fiffig mamma som hinner laga mat, städa, blogga och allt annat som är livsviktigt och dödstråkigt.

Jag tror jag gillar att vara Pilutta trots allt, som lyssnar på Bryan Adams, sjunger i bilen och aldrig vill bli stor ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Vart tar dagarna vägen?

Mot San Fransisco!